Een heerlijk en voedzaam ontbijt

Neem een vuist vol fijne havervlokken. (je eigen hand is de perfecte maatschep die bij jou past). Zet het de avond ervoor in de week met rijstemelk. Dat is van […]

Neem een vuist vol fijne havervlokken. (je eigen hand is de perfecte maatschep die bij jou past). Zet het de avond ervoor in de week met rijstemelk. Dat is van nature een zoete melk, die geen allergieën opwekt. Breng het ‘s morgens heel even aan de kook  en sluit de pan  5 minuten af met een deksel. Voeg dan een flinke eetlepel kokosolie toe. Neem de biologische kwaliteit en als je niet houdt van de kokossmaak neem dan de ontgeurde versie. Het smelt vanzelf en maakt je papje lekker smeuïg. Kokosolie is een geweldige directe energie-bron, die de bloedsuikers heel stabiel houden. Het bevat een gezond vetzuur wat ook in moedermelk zit (laurinezuur). Jonge moeders in de tropen voeden hun babies ermee als ze zelf te weinig borstvoeding hebben. En havermout is een van de gezondste granen, glutenvrij en heel voedzaam. Het bevat o.a. veel silicium voor sterke botten en B-vitaminen voor sterke zenuwen.

Kortom een lekker warme zoete pap, die nog supergezond is ook. Een heerlijk en voedzaam ontbijt waar je het de hele ochtend goed op doet! Wat wil je nog meer?